anmeldelse af bog

Læser-anmeldelse

Mail fra en læser af bogen "Besat af træning":

Dato: 1. sep. 2013 07.42.38 CEST

Til: "mia@mialic.dk" <mia@mialic.dk>

Emne: Tak for din fantastiske bog :-)

Hej Mia

Bogen ligger lukket og gennemlæst på mit bord. Mange tanker går gennem hovedet på mig, da bogen ramte 100 % plet mht. min fanatiske træningslivsstil. Jeg føler mig derfor splittet mellem forskellige følelser: Lettet over at nogen professionelle tager emnet op og ønsker at starte en debat. Samtidig er der også en følelse af frustration, da bogen netop ripper op i mine problemer.

Dog er jeg kommet langt i min behandling og føler derfor at lettelsen fylder mest. Jeg er glad for, at min afhængighed bliver anerkendt som et problem og denne bog kan bruges til at skabe mere forståelse i mit netværk. Du beskriver nemlig "sygdommen" så nuanceret og realistisk, at jeg kan bruge bogen både til mit eget forløb og til at gøre det nemmere at forklare min kæreste, når vi diskuterer min fanatiske livstil.

Vil ikke belemre dig med mit sygdomsforløb, men kort fortælle dig, at jeg har været en del igennem og derfor kender jeg kampen mod denne livstruende afhængighed. Jeg startede med anoreksi/ortoreksi for 10 år siden og har haft mange op og nedture mht. træning i de 10 år. D.d. har jeg fundet balancen og lever at normalt liv med job, kæreste og et nogenlunde normalt forhold til min krop. Men men men jeg kan stadig mærke træningsafhængigheden banke på, når jeg står i svære situationer i min hverdag. Så selvom jeg føler mig "rask," ved jeg godt, at jeg skal passe på med ikke at falde tilbage i afhængigheden :-/

Jeg vil derfor sige tak til dig for en fantastisk bog, der er guld vær både for mig selv og mit nære netværk. Jeg håber, at denne bog vil inspirere til debatter omkring disse problematikker, da emnet før har været meget tabubelagt. Lad os debattere træningens funktion og være realistiske omkring at det ikke kun kan være gavnligt. Skab mere fokus på balance, både fysisk og psykisk :-)